8-A1970 Gemeente Dordrecht (dossiers afgesloten in 1970)
8-A1970
Gemeente Dordrecht (dossiers afgesloten in 1970)
Aanwijzingen voor de gebruiker
laatste wijziging 05-02-2024
3.284 beschreven archiefstukken
Inleiding
Deze inventaris volgt op 8-A1960 en bevat dossiers die zijn afgesloten in de jaren zestig. In het dossierstelsel worden archiefstukken, zoals de naam al duidelijk maakt, gerangschikt in een dossier. Daarvan hanteerde de administratie niet consequent dezelfde omschrijving. Er zijn veel dossiers die uitsluitend bestaan uit documenten die betrekking hebben op een en dezelfde zaak, bijvoorbeeld de totstandkoming van een specifieke verkoopovereenkomst
Er zijn, vooral uit vroegere decennia, ook dossiers die meerdere zaken rond hetzelfde onderwerp bevatten, zoals alle regelgeving in de loop van tientallen jaren over dienstkleding in verschillende takken van dienst. Een dergelijk dossier kan chronologisch, maar (daarnaast) ook per onderwerp zijn geordend.
Dossiers zijn gearchiveerd in het jaar dat ze zijn afgesloten. Het is daarom heel goed mogelijk dat een dossier uit archief 8-A1970 documenten bevat uit een veel vroegere periode. Het kan ook zijn dat dossiers uit bijvoorbeeld archief 8-A1980 nog stukken bevatten uit de jaren zestig, omdat de zaak toen pas tot een afronding kwam. Wanneer het niet bekend is in welke jaren een zaak heeft gespeeld, is het zinvol meerdere dossierinventarissen te raadplegen. Zoeken op onderwerp is daarbij de aangewezen weg, want in deze inventarissen zit hoegenaamd geen nadere systematiek.
Naast de 8-A serie is er het archief 8-B1980. Dit archief is door de administratie niet per tienjarenblok overgedragen, maar langs een andere route als een groot restbestand met dossiers vanaf de eeuwwisseling tot omstreeks 1990. Qua tijdsbestek en onderwerpen is er overlap met de 8-A serie.
De dossierinventarissen omvatten niet het totale archief van de gemeente. De seriebestanden vanaf 1851, zoals de notulen van de gemeenteraad, zijn opgenomen in archiefinventaris 6. Wanneer een dossier aanleiding geeft te denken dat een zaak in de gemeenteraad of in het college van burgemeester en wethouders is behandeld, is het raadzaam ook daarin te kijken.
Er zijn, vooral uit vroegere decennia, ook dossiers die meerdere zaken rond hetzelfde onderwerp bevatten, zoals alle regelgeving in de loop van tientallen jaren over dienstkleding in verschillende takken van dienst. Een dergelijk dossier kan chronologisch, maar (daarnaast) ook per onderwerp zijn geordend.
Dossiers zijn gearchiveerd in het jaar dat ze zijn afgesloten. Het is daarom heel goed mogelijk dat een dossier uit archief 8-A1970 documenten bevat uit een veel vroegere periode. Het kan ook zijn dat dossiers uit bijvoorbeeld archief 8-A1980 nog stukken bevatten uit de jaren zestig, omdat de zaak toen pas tot een afronding kwam. Wanneer het niet bekend is in welke jaren een zaak heeft gespeeld, is het zinvol meerdere dossierinventarissen te raadplegen. Zoeken op onderwerp is daarbij de aangewezen weg, want in deze inventarissen zit hoegenaamd geen nadere systematiek.
Naast de 8-A serie is er het archief 8-B1980. Dit archief is door de administratie niet per tienjarenblok overgedragen, maar langs een andere route als een groot restbestand met dossiers vanaf de eeuwwisseling tot omstreeks 1990. Qua tijdsbestek en onderwerpen is er overlap met de 8-A serie.
De dossierinventarissen omvatten niet het totale archief van de gemeente. De seriebestanden vanaf 1851, zoals de notulen van de gemeenteraad, zijn opgenomen in archiefinventaris 6. Wanneer een dossier aanleiding geeft te denken dat een zaak in de gemeenteraad of in het college van burgemeester en wethouders is behandeld, is het raadzaam ook daarin te kijken.
laatste wijziging 05-02-2024
3.284 beschreven archiefstukken
Inventaris
Inventarisnummer 2001-2500
2057-2063 Gemeente-Ziekenhuis
2061 1962-1966 Bouwkundige voorzieningen in / aan het gebouw aan de Bankastraat e.o. (EersteFase). Bouw klinische-chemisch lab, verbouwing kinderafdeling en gynaecilogische verloskundige afd., bouw nieuwe vleugel voor vergaderruimte en operatieafdeling
8-A1970 Gemeente Dordrecht (dossiers afgesloten in 1970)
Inventaris
Inventarisnummer 2001-2500
2057-2063 Gemeente-Ziekenhuis
2057-2063 Gemeente-Ziekenhuis
2061
1962-1966 Bouwkundige voorzieningen in / aan het gebouw aan de Bankastraat e.o. (EersteFase). Bouw klinische-chemisch lab, verbouwing kinderafdeling en gynaecilogische verloskundige afd., bouw nieuwe vleugel voor vergaderruimte en operatieafdeling
NB:
Bij r.b. d.d. 5 februari 1963, nr. 2, bijl. nr. 49 voteerde de Raad een krediet van Fl 2.950.000,- t.b.v. het treffen van de bovengenoemde voorzieningen. Bij r.b. d.d. 28 juli 1964, nr. 5, bijl. nr. 328 werd voor het treffen van bouwkundige voorzieningen voor de 1e Fase een aanvullend krediet van Fl 1.950.000,- beschikbaar gesteld
laatste wijziging 27-11-2014
laatste wijziging 05-02-2024
3.284 beschreven archiefstukken
Kenmerken
Datering:
1960 - 1970
Auteur:
---
Omvang:
62,88 meter
Licentie:
Titel inventaris:
Gemeente Dordrecht (dossiers afgesloten in 1970)
Categorie:
Archiefvormer(s):
laatste wijziging 05-02-2024
3.284 beschreven archiefstukken