Uw zoekacties: Gemeente Hardinxveld, 1283 - 1956

648 Gemeente Hardinxveld, 1283 - 1956

Uitleg bij archieftoegang

Een archieftoegang geeft uitgebreide informatie over een bepaald archief.

Een archieftoegang bestaat over het algemeen uit de navolgende onderdelen:

• Kenmerken van het archief
• Inleiding op het archief
• Inventaris of plaatsingslijst
• Eventueel bijlagen

De kenmerken van het archief zijn o.m. de omvang, vindplaats, beschikbaarheid, openbaarheid en andere.

De inleiding op het archief bevat interessante informatie over de geschiedenis van het archief, achtergronden van de archiefvormer en kan ook aanwijzingen voor het gebruik bevatten.

De inventaris of plaatsingslijst is een hiërarchisch opgebouwd overzicht van beschreven archiefstukken. De beschrijvingen zijn formeel en globaal. Het lezen en begrijpen van een inventaris behoeft enige oefening en ervaring.

Bij het zoeken in de inventaris wordt de hiërarchie gevolgd. De rubrieken in de inventaris maken deel uit van de beschrijving op een lager niveau. Komt de zoekterm in een hoger niveau voor, dan voldoen onderliggende niveaus ook aan de zoekvraag.

beacon
 
 
Aanwijzingen voor de gebruiker
Openbaarheidsbeperkingen
Beperkingen aan het gebruik
Andere toegangen
Aanvraaginstructie
Citeerinstructie
Inleiding
1. Geschiedenis van de gemeente * 
2. Organisatie van de gemeente Hardinxveld
3. Geschiedenis van het archief
4. Verantwoording van de inventarisatie
5. Aanwijzingen voor het gebruik van de inventaris
6. Slotopmerking
7. Literatuur
8. Illustraties
Inventaris
8. Bijlagen
8.2. Staat van het gemeentepersoneel
Zwart-Voorspuij, D.C.;ambtenaar ter secretarie;635
648 Gemeente Hardinxveld, 1283 - 1956
Inventaris
8. Bijlagen
8.2. Staat van het gemeentepersoneel
Zwart-Voorspuij, D.C.;ambtenaar ter secretarie;635
Datering:
1941-1945
NB:
1. Deze staat is gemaakt aan de hand van aanwezige (persoons)dossiers die in de inventaris zijn opgenomen onder met name de inv.nrs. 628-635. Het geeft een overzicht van personeel in dienst van de gemeente van ca. 1920-1957.
2. In de rubriek "periode" zijn de jaartallen vermeld herleid uit het desbetreffende dossier. Indien er één jaartal vermeld is, is ¿veelal- slechts één stuk aangetroffen waaruit de periode blijkt. Een * duidt op het ontbreken van gegevens van ontslagjaar.
3. De vermelding 'archief HG 'geeft aan dat het desbetreffende dossier onderdeel uitmaakt van het archief van de gemeente Hardinxveld-Giessendam na 1956 en betreft die personeelsleden met een voortgezet dienstverband bij de gemeente Hardinxveld-Giessendam
Hieronder inv.nrs. 1980-1987
N.B. Zie ook inv.nr. 1975
NAAM; FUNCTIE; INV.NR., PERIODE
 
 
 

Deze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken om een optimale gebruikerservaring te bieden. Je kunt je voorkeuren aanpassen.

Deze cookies zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt. Deze cookies kunnen niet uitgezet worden.
Deze cookies zorgen ervoor dat we het gebruik van de website kunnen meten en verbeteringen door kunnen voeren.
Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen, zoals YouTube of Vimeo.
Deze cookie stellen onze advertentiepartners in staat om doelgerichter informatie te kunnen aanbieden.

Door categorieën uit te zetten, kan het voorkomen dat gerelateerde functionaliteiten binnen de website niet langer correct werken. Het is altijd mogelijk om op een later moment de voorkeuren aan te passen.